Ubytování

10 klíčových protikrizových marketingových námětů

 

Letošní ročník kongresu Marketing Management, který se uskutečnil 20.5. 20009, jasně potvrdil, že český trh se nemůže vyhnout globální krizi, neznamená to však, že by tato krize měla ohrozit marketing a marketéry. Ti mají naopak v dnešní době ještě významnější roli než kdykoliv dříve, neboť krize zásadním způsobem mění trh a urychluje trendy nastartované v minulosti.

 
Poselství kongresu lze stručně shrnout do 10 bodů protikrizových marketingových best practices:

 
  1. V krizi lze získat, ale i ztratit tržní podíly daleko rychleji než za „slunečného počasí“. Vyžaduje to však hodně odvahy, správné informace a množství kreativity.
  2. Nepanikařte, nebuďte nervózní, buďte ostrovem stability a posilujte důvěru ve Vaši značku. Nabízejte jistotu i svým partnerům – zákazníkům, dodavatelům i zaměstnancům.
  3. Nečekejte, že vás spasí pouhé snížení cen – zlevňují všichni a prosté diskontování vaší nabídky nestačí.
  4. Soustřeďte se na hodnotu a hodnoty. Nebojte se vrátit se zpátky k produktu / službě, ukazujte věci jaké jsou, komunikujte opravdu relevantní fakta a buďte maximálně transparentní. Analýzy potvrzují, že největší část zákazníků i v ČR nehledá pouhou nejnižší cenu, ale co nejvyšší hodnotu za co nejnižší cenu. Koncepty založené na „value for money“ jsou proto zpravidla úspěšnější než řešení na bázi nejnižší ceny.
  5. Nabídněte zákazníkům opravdovou podporu vycházející z porozumění jejich potřeb a tužeb. Právě nyní je zcela zásadní klíčová marketingová otázka, kdo jsou moji zákazníci, jaký je jejich skutečný problém a co doopravdy chtějí.
  6. Diferencujte se od konkurence, a to prostřednictvím odlišení produktu, obchodního modelu či distribuční strategie, nejen pomocí vágních reklamních sdělení.
  7. Inovujte – teď je ta nejlepší chvíle. Inovace musí samozřejmě probíhat v příslušném strategickém kontextu a být chápána nejen jako zavádění nových služeb, ale jako komplexní program cílených změn, od restrukturalizace interních procesů až po inovace prodejních strategií.
  8. Nezaspěte explozi významu internetu, který je vysoce dynamicky rostoucím komunikačním i prodejním kanálem.
  9. Dávejte si pozor na šeptandu. Šeptanda může fantasticky pracovat ve Váš prospěch, ale stejně tak i drasticky proti Vám.
  10. Pracujte s marketingovými rozpočty jako s investicí, nikoliv jako s nákladem. Zkušenosti z dosavadních krizí potvrzují, že ti, kdo rozpočty zachovali nebo je dokonce zvýšili, se stali vítězi.

Doporučujeme navštívit

Velmi dobré 8.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist