Ubytování

Aktivity agentury CzechTourism v souvislosti s celosvětovou ekonomickou krizí

 

Problémy se silnou korunou a následně i ekonomická recese vedly agenturu CzechTourism už dříve k tomu, aby revidovala očekávaný počet zahraničních turistů v České republice v loňském roce. Predikce pro rok 2009 očekává stagnaci nebo mírný pokles maximálně do dvou procent. Turisté budou více využívat levnější způsob dopravy, realizovat cesty s kratší průměrnou dobou pobytu a očekávají se rovněž nižší náklady v průběhu cesty.
Na základě této situace již tourist boardy některých zemí spouští další marketingové aktivity, jejichž hlavním cílem je přilákat do své destinace minimálně stejný počet turistů jako v předešlých letech. Dobrou zprávou pro Česko je, že díky slabé koruně bude domácí cestování levnější než zahraniční dovolená. Agentura CzechTourism se proto zaměřila letos v rámci celostátní soutěže Ceny Kudy z nudy 2009 právě na domácí cestovní ruch. V této soutěži bude veřejnost a odborníci vybírat nejatraktivnější turistické nabídky. Podnikatelům, jejichž nabídka v soutěži uspěje, agentura nabídne rozsáhlou propagaci. Soubor oceněných nabídek pak následně vyjde také v knižní podobě.
Kromě této aktivity, je ve finální fázi projekt „ Tradice české kuchyně“, který vznikl ve spolupráci CzechTourism, AHR (Asociace hotelů a restaurací) a AKC (Asociace kuchařů a cukrářů). Jeho cílem je zatraktivnit potencionální turistické destinace představením a nabídnutím kulinářských specialit daného regionu jak zahraničním, tak i domácím turistům. Ti tak budou mít možnost v daných restauracích a hotelových provozech ochutnat např. – českou svíčkovou, místní regionální speciality jako škubánky, nudle s mákem, koprovku nebo bramborové placky.
CzechTourism také propaguje 23 vybraných regionálních akcí pro rok 2009 za účelem zvýšit jejich návštěvnost domácími turisty ze vzdálených regionů a také turisty ze zahraničí.
Co se týče podpory příjezdového cestovního ruchu v současném období krize, využívá agentura CzechTourism reklamy přímo na palubě letadel. Inzerce v palubních časopisech Easy jet, Sky Europe seznámila cestující s turistickou nabídkou Česka, v následujících měsících se připravuje k zveřejnění inzerce v JetAway, Ryanair a Wizzair.
Mimo to byla v únoru spuštěna kampaň na palubách letadel společností Aeromexico a LAN airlines, kde se Česká republika představí cestujícím nejen v rámci 30minutového dokumentu, krátkých spotů, ale i v palubním časopise. Tato propagace, která pokrývá především Mexiko, USA, Jižní Ameriku (Chile, Peru, Uruguay, Argentina) a částečně i Střední Ameriku, potrvá až do května a zhlédne ji cca 7 mil cestujících. Dále se v měsíci květnu chystá propagace ČR na všech letech Delta Airlines. V rámci 5minutového reklamního spotu uvidí během jednoho měsíce cca 3 mil pasažérů záběry západočeských lázní, jedinečných pražských památek, moravské vinařské stezky či památek UNESCO.
„Tyto způsoby propagace České republiky v zahraničí jsou v dnešní době jedny z nejefektivnějších, jelikož během jednoho měsíce oslovíme takovou reklamou statisíce pasažérů,“ říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
V současné době je ve stádiu příprav také komunikační kampaň pro Evropu, jež má za cíl podpořit zájem evropských turistů o cestování do České republiky. Plánuje se natočení netradičního reklamního spotu, který zaujme diváky v globálním mediálním prostředí. Tato reklama by měla být následně zveřejněna také na evropských satelitních televizních kanálech. - zdroj CzechTourism

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist