Ubytování

Aktuální trendy v cestovním ruchu

 

Dnešní doba přináší nové podněty, na které je dobré reagovat, nebo je alespoň vnímat. Zákazníci se dnes chovají jinak a tak přestává platit, co platilo v minulosti. Ti, kdo se jen spoléhají na v minulosti dosažené výsledky, o ně mohou velmi rychle přijít. Naopak získat tržní podíl na úkor své konkurence je v dobách krize snažší, pokud využijete svůj potenciál.

 
Trendem jsou přímé rezervace

 
Ekonomický propad nastartoval zvýšení přímých rezervací od klientů. Trend nárůstu přímých rezervací z webu byl předpovězen již v počátcích ekonomické krize, kdy turisté začali na internetu vyhledávat levnější ceny, zvýhodněné balíčky služeb a více detailních specifikací o jednotlivých ubytovacích zařízeních. Je vaše nabídka na internetu atraktivní? Jsou údaje, vč. cen aktuální? A konečně, najdou zákazníci všechny podstatné informace o vás, nebo alespoň kontakt, aby si je vyžádali?

 
Trend nechat se hýčkat

 
Čím větší nároky dnešní doba na lidi klade, tím více se mění i volnočasové aktivity – a s tím i typ žádané dovolené. Poněkud polevuje soutěž o to, kdo se blýskne jakou novou či módní destinací, a rozhodnuje účel – náplň pobytu. Dovolená k rekreaci v pravém slova smyslu, tedy k relaxaci či odreagování – ať už sportovní činnosti (po duševní námaze) nebo dopřání si klidu a péče hýčkající zároveň tělo shrbené nad počítačem i uhoněné nervy a hladící ego, že jsem to tentokrát já, kdo je středem zájmu a péče. Evidentně roste podíl zájemců o wellness, a to na krátkodobé víkendové akce i na týdenní pobyty – a krize, ať už faktická či psychologická, na tom nic nemění. Mění se spíše cílová místa podle toho, jaký komfort a rozsah služeb a v nakolik výhodné cenové hladině kde pořídíme.

 
Rozhoduje poměr výkon – cena

 
V současné době více než kdy jindy klienti citlivě vnímají, sledují a vyhodnocují poměr kvalita – cena. Analýzy potvrzují, že největší část zákazníků a to i v České republice nehledá pouze nejnižší cenu, ale co nejvyšší hodnotu za co nejnižší cenu. Koncepty založené na hodnotě za přijatelnou cenu jsou proto zpravidla mnohem úspěšnější než nabídky na bázi nízké ceny. Mnohem častěji tak bude docházet k třídění: kvalitní kapacity, doplněné odpovídajícími službami a celým spektrem místních služeb, si ani nadále nebudou stěžovat na nezájem klientely; tam, kde byli zavedeni na nízké výkony za nízké ceny, nastává obrat, lidé budou jezdit stále méně. Pro provozovatele by to měl být důvod k zamyšlení nad směřováním své nabídky i nad vlastními službami.

 

Doporučujeme navštívit

Úžasné 10.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist