Ubytování

Domácí turisté jsou ke službám v ČR nejkritičtější

 

Tuzemští turisté jsou k úrovni služeb v českém cestovním ruchu kritičtější než návštěvníci ze zahraničí. Zatímco cizinci jsou spokojeni v 80 procentech případů, Čechů je při cestování po Česku spokojeno se službami 67 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Factum Invenio, jehož výsledky představilo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR).

 
Turisté si nejvíce stěžují na špatnou infrastrukturu (29 procent), na úroveň cen v cestovním ruchu (26 procent) a na chování cestovních kanceláří (23 procent). Menší spokojenost panuje i v oblasti reklamací. Služby v cestovním ruchu již někdy reklamovalo 16 procent českých turistů a 9 procent návštěvníků ze zahraničí. Z domácích turistů se vyřízení reklamace nedočkala téměř polovina, ze zahraničních hostů ale až 67 procent. Pochvalu si naopak vysloužila práce tlumočníků a průvodců. „Kvalitní služby jsou pro rozvoj cestovního ruchu klíčové, jen spokojený turista se do navštívené destinace vrátí,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. Průzkum spokojenosti v tuzemském cestovním ruchu se uskutečnil na vzorku 500 turistů ve složení 230 turistů z Česka a 270 návštěvníků ze zahraničí. Zahraniční hosté pocházeli nejčastěji z Německa, Rakouska, Ruska, Nizozemska, Polska a Španělska. Vědomí o cestovním ruchu chce MMR zvýšit také novým televizním cyklem dvaceti osmi vzdělávacích pořadů, který natočilo ve spolupráci s Českou televizí, kde jsou jednotlivé díly vysílány. Náklady na seriál jsou hrazené Evropským sociálním fondem v rámci operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. - zdroj: E15

 

Doporučujeme navštívit

Velmi dobré 8.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist