Ubytování

HOSPITALITY & TOURISM SUMMIT 2010

Navzdory nelehkému období skýtá oblast cestovního ruchu stále řadu rozvojových možností a její potenciální přínos pro ekonomiku státu a jednotlivých regionů zdaleka není využit tak, jak by být mohl. Klíčovým problémem je nedostatek koordinace a spolupráce mezi jednotlivými subjekty aktivními v této oblasti, kterým často chybí finanční či komunikační propojení jejich projektů. Na straně podnikatelů se zase mnohdy projevuje nedostatek odvahy a vůle najít a efektivně komunikovat ve službách cestovního ruchu určitou přidanou hodnotu, něco více než základní nabídku služeb či nízké ceny.

 

Hlavním posláním jubilejního 10.ročníku konference Hospitality & Tourism Summit (ve dnech 8.-10.6. v pražském hotelu Olympik) je proto široká diskuse o tom, jak zlepšit podmínky pro rozvoj cestovního ruchu, aby se tento sektor stal skutečně klíčovým odvětvím české ekonomiky a co pro to mohou fakticky udělat jednotliví aktéři, ať už ze strany státní a regionální správy či ze strany podnikatelských asociací a jednotlivých podnikatelů.

Organizátoři summitu (společnost Blue Events, Asociace hotelů a restaurací České republiky, Vysoká škola hotelová v Praze a časopis Food Service) za tímto účelem rozšířili jeho programový záběr a rozprostřeli jej do tří dnů.

První programový den se bude zabývat připravovaným zákonem o cestovním ruchu, jehož cílem by mělo být zejména nastavení správných kompetencí jednotlivých hráčů, aby mohlo docházet k tolik potřebné systémové spolupráci. Program svými dobrými i špatnými zkušenostmi s obdobným zákonem obohatí také hosté ze sousedních zemí – ze Slovenska a z Rakouska. Podstatnou součástí bude i diskuse o marketingové úloze národní centrály a o nutnosti její efektivnější spolupráce s podnikateli v zájmu většího přínosu z její činnosti pro ně. Po aktivní diskusi účastníci jistě přivítají uvolnění v podobě sportovně společenského večera v blízkém Golf Klubu Čechie.

Druhý den zahájí osvědčenou velkou panelovou diskusí zástupců státní správy, ekonomických odborníků, zástupců hoteliérů, cestovních kanceláří a dalších profesionálů na téma, jak zlepšit image cestovního ruchu. Otázka Je cestovní ruch opravdu neslušné slovo? trápí nejednoho z nás. Moderace diskuse se ujme Martin Veselovský z České televize, pozvání přijali například Rostislav Vondruška (ministr pro místní rozvoj), Luděk Niedermayer (makroekonomický odborník), Christian Mutschlechner (ředitel Congress Bureau ve Vídni) či Karel Procházka (jednatel Guarant Int.). Těžištěm navazujícího programu budou inspirativní přednášky a případové studie podnikatelských projektů, které jsou úspěšné i v současné době. Na ně naváží odpolední diskusní sekce, letos věnované těmto tématům:

Tak trochu jiná komunikace (jak nahradit jednosměrnou komunikaci dialogem za pomoci nových komunikačních kanálů – úspěšné příklady)
Kongresová turistika a přínos společných projektů v regionech (jak mohou regiony spolupracovat a těžit z propagace ČR jako kongresové destinace)
Rozvojové směry domácího cestovního ruchu (sociální a zážitkový cestovní ruch)
Praha… a co to obnáší (jak zlepšit image Prahy pro cestovní ruch, srovnávací případová studie marketingu Londýna, jak důstojně odejít z trhu)
Zdravé trendy v hotelnictví a gastronomii (jak využít potenciál trvalé udržitelnosti pro úspěch na trhu, hodnota výrobků lokálního a regionálního původu)

Rušný den plný odborných diskusí a jednání završí Společenský večer v prostorách hotelu Olympik. Jeho název „Morava pohostinná“ napovídá, že bude v duchu i chuti regionálních specialit, se kterými se budou snoubit vína z Moravy i vína z Čech. Součástí večera bude i udílení Ceny J. Vašaty za úspěšný gastronomický koncept roku 2010.

Program třetího dne (Gastronomický den AHR ČR) se bude rovněž z velké části zaměřovat na českou a moravskou národní kuchyni, a to jednak z hlediska marketingu (Gastronomie jako zrcadlo kultury národa i nástroj propagace), jednak z hlediska podpory vazeb na regionální dodavatele a jejich uplatnění v gastronomii konkrétních destinací.

Organizátoři věří, že právě v těchto nelehkých dobách je příležitost k tomu, aby se podnikatelé v hospitality sektoru a zástupci státní správy přestali navzájem obviňovat, kdo za stávající nedobrou image cestovního ruchu může a učinili vstřícný krok k její nápravě. Věří, že větší i menší hráči na českém trhu nenechají naději v cestovním ruchu uhasnout a přijdou sdílet své názory a inspirovat se navzájem nápady.


Více informací: www.horeca21.cz
(sekretariát konference: Barbora Krásná, barbora.krasna@blueevents.eu)

Doporučujeme navštívit

Úžasné 10.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist