Ubytování

Jak webdesignové firmě připravit ideální podklady

V následujícím článku se soustředíme na otázky spojené s přípravou internetových stránek a na podklady, které je ideální předat firmě realizující webovou prezentaci.

Na konečnou cenu ale i budoucí návštěvnost nové verze webových stránek budou mít předané podklady významný vliv.
Při přípravě podkladů si sami nejprve odpovězte na následující otázky:


1) Kolik času chci v budoucnu investovat do aktualizace svých www stránek, tj. jak často jste ochotní na svoje stránky přidávat nové informace?

Na návštěvníky stránek bude například velmi negativně působit, budou-li na titulní straně prezentace v části určené pro novinky informace vložené před několika měsíci. Extrémním případem je situace, kdyby jedinou novinkou sekce aktuality byla informace o spuštění nové verze stránek. Předem si proto rozmyslete rozsah a účel své webové prezentace.
V minimalistické variantě budou stránky plnit roli informačního letáku. Jste-li ochotní investovat svůj čas nebo svěříte pravidelné doplňování informací zaměstnancům, mohou se vaše www stránky stát interaktivním nástrojem pro komunikaci se zákazníky.
Plánujete-li založit si firemní profil na Facebooku a propojit s ním své webové stránky, je bezpodmínečně nutné vyhradit si denně čas na odpovědi na položené otázky nebo vložené komentáře.


2) Kdo je mým ideálním zákazníkem, kteří hosté jsou u mne nejspokojenější?

Při přípravě obsahu www prezentace se zaměřte na informace, které jsou užitečné pro vaše potenciální hosty. Vžijte se do jejich situace: aktuálně hledají ubytování, chtějí vědět, zda jste pro ně „ideálním řešením“ za cenu, která v jejich očích odpovídá nabízeným službám a jejich finančním možnostem.
Sepište si, jaké skupiny hostů jsou u vás spokojené a jakým aktivitám se v průběhu pobytu věnují. Zaměřte se na popis služeb, které vaši hosté nejvíce oceňují, neopomeňte uvést, jaké výhody těmto hostům nabízíte a proč se tito lidé opakovaně vrací do vašeho ubytovacího zařízení.
TIP: Prezentujte své zařízení z pohledu svých hostů nikoli z pohledu provozovatele.


3) Co zajímavého se nachází ve vašem blízkém okolí?

Ubytovací zařízení mají oproti ostatním firmám výhodu v tom, že se mohou na svých stránkách pochlubit i „cizím peřím“. Opět zde platí, je-li informace o kulturní památce, sportovišti nebo jiné zajímavosti užitečná vaší ideální cílové skupině hostů, má se taková informace určitě stát součástí vašich stránek. O každé takové zajímavosti napište krátký text v rozsahu jednoho odstavce a doplňte text odkazem na internetovou stránku, kde je možné nalézt podrobnější údaje.


4) Jak se k vám hosté mohou nejsnáze dopravit?

Podle cílové skupiny hostů zvažte, jestli jsou pro vaše hosty užitečné informace s popisem cesty od vlakového či autobusového nádraží. Pro motoristy popište možnosti parkování. Na stránce s kontakty doporučuji umístit orientační mapku a uveřejnit GPS souřadnice.


5) Jaké národnosti patří mezi vaše nejčastější hosty?

Pokud mezi vaše hosty patří i cizinci, je anglická verze stránek nutností. Dále zvažte investici do německého překladu webové prezentace. Ostatní jazykové mutace se vyplatí pouze v případě, že se na danou národnost hostů specializujete.
Dodáte-li webdesignové firmě kvalitní textové podklady a budete mít jasno o ideálním obsahu své prezentace, ušetříte nejen čas investovaný do konzultací obsahu s webdesignéry, ale i peníze za tzv. copywriting. Cena za copywriting se pohybuje od cca 1 000 do 2 500 Kč bez DPH, bude-li se jednat pouze o úpravu textů, bude cena blíže spodní hranici cenového rozpětí.
Důležitou součástí internetových stránek ubytovacích zařízení jsou fotografie. Fotografie dokáží upoutat pozornost, doporučuji proto zmenšené fotografie (tzv. náhledy) začlenit do jednotlivých internetových stránek a ke každé fotografii doplnit krátký výstižný komentář. Po kliknutí na náhled fotografie je žádoucí, aby se fotografie zobrazila ve zvětšené podobě.
Návštěvníci stránek očekávají na webu ubytovacího zařízení samostatnou sekci s názvem „fotogalerie“, ve které budou mít možnost na jednom místě přehledně a rychle „proklikat“ fotografie. Výběr fotografií doporučuji opět podřídit užitečnosti a vypovídacím schopnostem obsahu fotografií z pohledu potenciálních hostů. Fotografie by měly být aktuální a pravdivě zobrazovat interiér. Bude-li vaše zařízení vypadat na fotografiích lépe než ve skutečnosti, pravděpodobně se o tom brzy dočtete v některé z mnohých diskusí na internetu a zbytečně tak ztratíte důvěru potenciálních hostů.
Na závěr uvádím seznam položek menu, které jsou obvyklé na většině stránek ubytovacích zařízení: titulní strana, informace o vybavení, fotogalerie, ceník, zajímavosti v okolí, kontakty (gps, mapa).
Dalšími stránkami mohou být například novinky, last minute, návštěvní kniha, rezervace a další.
 

Autorem článku je Jan Čepelka,
člen týmu společnosti FTonline s.r.o.,
www.ftonline.cz

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist