Ubytování

Konference Hospitality & Tourism Summit se zaměří na návody pro podnikání v období recese

 

Konference Hospitality & Tourism Summit, která se ve spojení s Gastronomickým dnem AHR ČR bude konat ve dnech 9.-10.6. 2009 v pražském hotelu Olympik, bude diskutovat o strategiích, na které by se podnikatelé v hotelnictví a gastronomii měli v období recese zaměřit. Těžištěm programu budou případové studie podnikatelských záměrů, které jsou úspěšné i v současné době a na ně navazující diskusní sekce, které jednotlivé strategie rozvedou s přihlédnutím k zájmům různých skupin účastníků. Více www.horeca21.cz
 
Podnikatelé v sektoru cestovního ruchu zažívají nelehké období. Negativní vývojové trendy (pokles příjezdů zahraničních turistů, zkracování průměrné doby přenocování, apod.), které započaly již v minulém roce se s postupující krizí dále prohlubují. Mnozí podnikatelé se pod tlakem snížené poptávky uchylují k  podbízení se pomocí cen, jež jsou na hraně (ale často i pod hranou) rentability provozu. Je však zřejmé, že hospodářská recese potrvá delší čas a pokud se podnikatelé dlouhodobě a celoplošně zaměří jen na strategii nízkých cen, nemají šanci na přežití.
 
Hlavním posláním konference Hospitality & Tourism Summit, jejíž 9.ročník se bude konat ve dnech 9.-10.6. 2009 v pražském hotelu Olympik, proto je diskuse o možnostech rozvoje jiných (nejen cenových) konkurenčních výhod, na které by se podnikatelé v hotelnictví a gastronomii měli zaměřit. Těžištěm programu budou případové studie podnikatelských záměrů, které jsou úspěšné i v současné době a na ně navazující diskusní sekce, které jednotlivé strategie rozvedou s přihlédnutím k zájmům různých skupin účastníků.
 
Novinkou v programu konference je její zahajovací blok řešený jako dvouhodinová panelová diskuse předních ekonomických odborníků, zástupců hoteliérů, státní správy a profesních asociací na téma, jak může zvýšný ekonomický tlak napomoci lepšímu fungování a koordinaci aktivit veřejného sektoru a aktérů cestovního ruchu v zájmu jeho rozvoje a zkvalitnění marketingu České republiky a jejích regionů. Moderace diskuse se ujme Daniela Drtinová z České televize, pozvání přijali např. Tomáš Sedáček (makroekonomický stratég ČSOB), Rostislav Vonduška (ředitel Czech Tourism) či Jana Hendrichová (náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské záležitosti).
 
Odpolední diskusní sekce se budou věnovat těmto tématům:
Být odlišný – ale jak na to? (příklady marketingu podniků zacílených na specifickou skupinu zákazníků)
Aktéři domácího cestovního ruchu – spolu či proti sobě? (jak může krize vést k potřebě spolupráce v regionech)
Jak získat a udržet zákazníky v gastronomii? (větší koncepty i menší tipy a triky pro restaurační zařízení)
Úspora nákladů a/vs. kvalita služeb (náměty na úsporná opatření v budování zařízení i jejich provozu)
Hotelnictví v Praze v roce 2009 /Jak nenapomáhat jeho sebelikvidaci (co mohou hoteliéři, Magistrát, PIS a další organizace udělat pro to, aby se zvýšila obsazenost hotelů v Praze)
 
Po rušném dni plném odborných diskusí a jednání účastníci přivítají uvolnění v podobě společenského večera. Jeho motto „Evropě už jsme to osladlili, tak se pojďme vrátit domů“ napovídá, že bude v duchu i chuti českých a moravských regionálních specialit. Součástí večera bude i udílení Ceny J. Vašaty za úspěšný gastronomický koncept roku 2008.
 
Program druhého dne (Gastronomický den AHR ČR) se bude rovněž z velké části zaměřovat na českou národní kuchyni a mimo jiné představí první výsledky rozsáhlého projektu „Czech Specials“ na její podporu.
 
Zlatými partnery konferencí Hospitality & Tourism Summit a Gastronomický den AHR ČR jsou společnosti Nestlé, Makro a Pivovary Staropramen, významnou podporu poskytuje agentura Czech Tourism.
 
Více informací a možnost on-line registrace na: www.horeca21.cz

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist