Ubytování

Na nákup nového auta pro podnikání je nyní nejvhodnější čas. Nový poplatek u nákupu ojetých vozů.

 

Nové vozy jsou v České republice nejlevnější za posledních patnáct let. Ačkoli novoroční slevy po čase vyprchají, nízké ceny si nové vozy udrží i nadále. Pokles hodnoty je výrazný také u novějších ojetin.

 
Koupit nový vůz je letos nejvýhodnější za posledních patnáct let. Ačkoli prosincové a lednové slevy aut časem vyprchají, návrat k původním cenám nehrozí. Kromě výrazných slev se snížily i základní ceny automobilů o deset až dvacet procent za poslední rok. Krize na trhu s automobily navíc teprve začala a pokles poptávky zasáhne automobilky naplno až v letošním roce. Ceny automobilů tak mohou být ještě nižší.

 
Podobné cenové propady mohou překvapit i zájemce o novější ojeté vozy. Vozy staré několik let totiž nejvěrněji kopírují propad cen u nových aut. Starších ojetých aut se cenová politika prodejců tak výrazně nedotkne. Nově byl také od prvního ledna zaveden ekologický poplatek, který přeregistraci ojetého auta zdraží o ekologický poplatek, jehož výše se odvíjí od splnění emisní normy.

 
Od prvního ledna se nákup ojetého vozu zdraží o další poplatek, pokud automobil nesplní emisní normu EURO 3. Poplatky budou ve výši od tří do deseti tisíc korun a budou použity SFŽP na příspěvky ekologické likvidace autovraků. Výše příspěvku se bude odvozovat od emisní normy, kterou vůz ještě splní. Nejvyšší částku tedy zaplatí to auto, které nesplní žádnou z emisních norem EURO. Za registraci vozidla, které plní normu EURO 1 je poplatek stanoven na 5000 korun a vůz plnící normu EURO 2 pak 3000 korun. Automobily plnící normu EURO 3 a vyšší nebudou zpoplatněny vůbec. Informace o normě, do které jejich vozidlo spadá, by měla být uvedena v osvědčení o registraci vozidla. Poplatek se bude platit jednorázově. U dovezeného vozidla jej zaplatí nový majitel při první registraci, u nákupu vozidla z "druhé ruky" zaplatí poplatek nový majitel při přeregistraci.
Novela zákona o odpadech se nedotkne původních majitelů vozů. Má za cíl spíše motivovat kupce starších vozů k výběru vozidel, které splňují alespoň normu EURO 3. Vláda se k tomuto kroku rozhodla díky tomu, že automobilová doprava je vedle vytápění hnědým uhlím dalším největším důvodem zhoršující se kvality ovzduší České republiky a například emise z nákladní dopravy od roku 1990 stouply na dvouapůlnásobek. Na znečištění emisními částicemi společně s otěry pneumatik a opětovným vířením již emitovaného znečištění se doprava podílí 34 %, na emisích CO 46 %, na emisích NOx 34 % a na emisi skleníkových plynů 13 %. Kromě těchto nepříznivých údajů se k důvodu znečištění přidalo i vysoké stáří vozového parku osobní dopravy v ČR, které je zhruba 14,5 roku s jehož prodlužující se délkou se přímo úměrně zvyšují i negativní dopady na životní prostředí a náročnost optimální likvidace autovraku.   - zdroj: Lidové noviny

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist