Ubytování

Nenechte své návštěvníky odcházet pryč

 

Jeden ukazatel, jenž vám napoví, které stránky vašeho webu dokáží lépe upoutat příchozí návštěvníky, jaké odkazující stránky či reklamní kampaně vám přivádějí kvalitnější, lépe cílené návštěvníky. Existuje něco takového? Odpověď zní samozřejmě ano. Anglicky se jmenuje bounce rate, česky pak míra odrazu, poměr návratu či míra okamžitého opuštění. Variant překladu je více, zůstaneme proto u sjednocujícího anglického výrazu.

 
Co je to bounce rate
 
Bounce rate vyjadřuje procento návštěvníků, kteří na stránku přišli, následně ji opustili a v návštěvě dále nepokračovali. To konkrétně znamená, že se vrátili na předchozí stránku pomocí tlačítka zpět v prohlížeči, zavřeli okno či záložku prohlížeče, nebo zadali do adresního řádku jinou adresu.

 
Jako jeden odraz se většinou počítá situace, kdy uživatel nenavštíví žádnou další stránku na vašem webu. Kritéria mohou být i jiná – například opuštění webu ve velmi krátkém času, třeba pod pět sekund. První verzi však využívá oblíbený měřící nástroj Google Analytics, a budeme se jí tedy držet.

 
Celé kouzlo bounce rate spočívá v tom, že jej můžete sledovat pro každou stránku zvlášť. Zjistíte tak, jak moc je pro návštěvníky lákavá každá jednotlivá stránka webu. Pokud stránku jakkoliv upravíte, vidíte jasně a konkrétně, jaký dopad úprava má a zda návštěvníky třeba naopak spíše neodrazuje. Vysoký bounce rate znamená, že stránka návštěvníky nepřesvědčila — odcházejí jinam.

 
Bounce rate v Google Analytics 
 
 Bounce rate pro jednotlivé stránky v systému Google Analytics.

 
Jak bounce rate vyhodnocovat
 
Obecně platí, že čím nižší bounce rate, tím lépe. Nízká hodnota znamená, že návštěvníci na webu zůstávají. Vyhodnocovat získaná čísla je však třeba případ od případu, roli zde vždy hraje mnoho faktorů.

 
Pro situaci, kdy uživatel stránku ihned opustí – dojde k jeho „odrazu“, lze vždy najít více vysvětlení:
  • stránka není dostatečně poutavá, nevybízí k další návštěvě webu,
  • na stránce se dozvěděl všechny potřebné informace a zbytek webu ho nezaujal,
  • nevěděl předem přesně, co na stránce očekávat – odkaz, přes který přišel, nebyl dostatečně srozumitelný,
  • stránka se příliš dlouho načítá a návštěvník ztrácí trpělivost.
Vždy je potřeba se zamyslet nad příčinou toho, proč je bounce rate takový, jaký je. Nelze nijak kategoricky říci, že má být nižší než XY %, jinak je vše špatně.

 
Typicky například na webu se sbírkou zákonů přijde návštěvník z vyhledávače přímo na stránku s daným zákonem, přečte si, co potřebuje a opět odchází – zde lze vysoký bounce rate očekávat.

 
Naopak nabízíte-li přes web ubytování, návštěvník přijde na stránku s detailem zařízení, ale na webu nezůstane a odchází, pak jste něco udělali špatně – stránka ho nezaujala, nepřesvědčila k pokračování v nákupu. Obchodní úspěšnost vašeho webu pak klesá a bounce rate vás na slabé místo může upozornit.

 
Neměřte, porovnávejte!
 
Bounce rate nelze hodnotit absolutními čísly, nejužitečnější je při srovnání relativním. V následujících několika příkladech si ukážeme, co vše lze na webu pomocí bounce rate porovnávat. Možností je daleko více, záleží na vašich konkrétních potřebách a kreativitě.
 
 
Dokončení článku s informacemi o Bounce rate jedné stránky,  Bounce rate klíčového slova, Bounce rate odkazujícího zdroje,  Bounce rate reklamních kampaní a několika radách nakonec se dozvíte na stránce http://www.dobryweb.cz/newsletter-nenechte-sve-navstevniky-odchazet-pryc/
 

 

  • Publikováno se souhlasem autora článku: www.dobryweb.cz
  • bezplatnou konzultaci na téma Bounce rate nabízí naše společnost FTonline s.r.o., další informace o možnostech konzultací poskytovaných ubytovacím zařízením zdarma naleznete na http://www.ftonline.cz/nabidky-a-ceny/ nebo vám je rádi poskytneme na tel. 608058330.

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist