Ubytování

Sociální sítě a prezentace vašeho hotelu

V poslední době se stále více a více skloňuje pojem sociální sítě, mobilní reklama a nové komunikační kanály. Jakou sociální síť vybrat pro představení hotelových služeb a další komunikaci se zákazníky? Mají to být pouze Facebook a Twitter, nebo je vhodné zapojit také YouTube nebo Flickr? Pojďme se společně podívat na některé z důležitých bodů, které by bylo dobré zvážit při práci se sociálními sítěmi.

Připravte strategie pro sociální sítě


Rychlý vývoj sociálních sítí a komunit přinesl spoustu nových platforem, které mohou být pro prezentace hotelu využívány. Skočení střemhlav do této problematiky bez připravení strategie nemusí být tím nejlepším řešením. I když se práce s novým a zajímavým komunikačním kanálem (jako je Facebook, Twitter) může zdát snadná, opak je ve většině případů pravdou. Předem si vždy rozmyslete a naplánujte, jaké jsou hlavní cíle vaší prezentace na sociálních sítích, jakým způsobem je možné jejich dosažení a jak je sloučit se stávající PR a marketingovou strategií.

Vytvořte profil vašeho hotelu na Facebooku

Již obecně známou záležitostí je možnost vytvoření firemní prezentace hotelu na Facebooku s fotografiemi, videem a dalšími zajímavými informacemi. Pomocí vytvořeného profilu můžete snadno udržovat komunikaci a kontakt s vašimi stávajícími nebo potenciálními zákazníky. Sociální sítě umožňují nejenom zveřejňování nebo propagaci zvýhodněných akcí, ale také mohou být zdrojem pro zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek.

V případě, že vytvoříte profilovou stránku pro váš hotel a získáte 25 fanoušků, můžete profilu vytvořit firemní URL adresu např. www. facebook.com/jmeno-vaseho-hotelu, kterou je pak možné snadno komunikovat vašim zákazníkům, ať již na webových stránkách nebo ve vašich marketingových materiálech.

Vytvořte profil vašeho hotelu na Twitteru

Ruku v ruce jde s Facebookem také další sociální síť, která se jmenuje Twitter. Mezi českými uživateli si Twitter neustále hledá svoji pozici, ale v zahraničí je tato mikroblogovací sociální síť hojně využívána hotely, restauracemi, cestovními kancelářemi nebo leteckými společnostmi. Twitter nemá tolik možností pro vytvoření lákavé prezentace, ale jeho velkou výhodou je rychlost šíření zveřejněné informace. Twitter umožňuje pouze zveřejňování krátkých textových o max. rozsahu 140 znaků. Limitovaný počet znaků se může někomu zdát jako hodně malý, ale i tak se dá vytvořit zajímavé a lákavé sdělení. Stejně jako v případě Facebooku, i zde můžete pro svou prezentaci vytvořit firemní URL adresu např. www.twitter.com/jmeno-vaseho-hotelu.

Zapojte videoprezentaci na YouTube

Video nebo videoprezentace patří obecně mezi klíčové faktory při rozhodování o koupi. Prostřednictvím poutavého videa můžete snadným způsobem představit kvalitní služby vašeho hotelu a napomoci potenciálním zákazníkům k rozhodnutí zakoupit ubytovací služby právě u vás. Obecně videoprezentace nebo videospoty mají několikanásobně větší počet zhlédnutí než například obrázky a fotografie. V případě, že váš hotel disponuje kvalitním videomateriálem, zvažte vytvoření tzv. YouTube kanálu, kde si vaši zákazníci mohou váš hotel snadno a rychle prohlédnout.

Připravte zajímavou fotogalerii na Flickru


Flickr je jedna z dalších zajímavých sociálních sítí, která umožňuje zveřejňování fotografií a vytvoření hotelového profilu. Stejně jako na Facebooku i zde můžete například vytvořit fotogalerii jednotlivých úseků vašeho hotelu (hotelová restaurace, pokoje, wellness centrum aj.).

Připravte blog pro váš hotel

Pokud chcete vylepšit pozici vašich webových stránek ve vyhledávačích, zvýšit návštěvnost a zajistit, aby internetové vyhledávače více indexovaly stránky hotelu, pak je na zvážení vytvoření hotelového blogu, kde můžete pravidelně zveřejňovat všechny vaše aktuality.

Zapojte mobilní marketing


Sociální média jsou stále více a více mobilní. Na Facebook, Twitter nebo další sociální sítě se prostřednictvím mobilu připojíte dnes již téměř kdekoliv. Geolokační aplikace usnadní lokální vyhledávaní např. restaurací (může být i hotelová restaurace). Zjistěte, zda se váš podnik správně zobrazuje v rámci nejčastěji používaných aplikací, a popřípadě zvažte spuštění vlastní aplikace, kterou oslovíte nové zákazníky.


Buďte originální a zajímaví


Vytvoření blogu nebo firemní prezentace na sociálních sítích bohužel nestačí. Vaše uživatele nebo fanoušky je třeba zaujmout. Informace o tom, že je váš hotel výborný, může oslovit, ale také nemusí. Není rozhodně nic špatného na tom představit úspěchy vašeho hotelu, ale je třeba se na vše dívat očima vašich zákazníků. Na váš blog nebo profil na sociálních sítích chodí hlavně kvůli tomu, aby se dozvěděli něco zajímavého, např. informace o regionu, kde se váš hotel nachází, pozvánky na zajímavé akce v okolí hotelu aj. Rozhodně nevyužívejte váš blog nebo sociální sítě jako další nástroj pro direct marketing. Sociální sítě jsou o komunitě, o zábavě, a proto je potřeba k těmto nástrojům i takto přistupovat.

Prezentaci na jednotlivých sociálních sítích si může hotel řešit sám. Většinou je však efektivnější veškeré úsilí svěřit specializované agentuře, která se postará o vše potřebné. Agentura Destination Marketing se dlouhodobě specializuje na problematiku sociálních sítí. Zajišťuje komplexní realizaci prezentace na sociálních sítích a následnou správu tzv. Social Media Management. V případě, že chce hotel aktivity spravovat vlastními silami, pak agentura Destination Marketing nabízí specializovaná školení nebo koučování, prostřednictvím kterých klientům poradí, jak mají dále s efektivní prezentací na sociálních sítích pokračovat.

Zdroj: www.ahrcr.cz
 

Doporučujeme navštívit

Úžasné 10.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist