Ubytování

Veletrhy nesou podnikatelům propagaci, kontakty i kontrakty

Účast na veletrhu znamená pro podnikatele výdaje. Někdy je však možné získat na prezentaci dotaci státu. Nehledě na to, že okamžitý výdaj, lépe investice, se může v krátkém časovém horizontu proměnit na nové kontrakty.

Prezentovat svoji firmu na zahraniční výstavě nebo veletrhu s finančním příspěvkem Ministerstva průmyslu a obchodu nebo agentury CzechTourism je možné i v letošním roce. Řada veletrhů již letos proběhla, dalších se domácí firmy zúčastní mezi zářím a prosincem. Účast na některých z nich sice už zatím nepřihlášení podnikatelé nestihnou, na pár listopadových a prosincových akcí se naopak ještě je možné hlásit. Především na veletrhy, kde má Česká republika společnou expozici (akce kategorie B) a kde stačí přihlášku podat nejpozději dva měsíce před zahájením.

Účast na veletrhu - pro a proti

Pro:

  • cílené setkání se zákazníky, možnost domluvit si na jednom místě obchodní schůzky
  • možnost uzavřít obchodní kontrakty, získat kontakty
  • prezentace značky, sortimentu lidem z oboru, ať už obchodníkům či přímo spotřebitelům
  • prezentace v katalogu a dalších tištěných nebo internetových materiálech veletrhu, využití PR veletrhu
  • často možnost účasti na odborných konferencích nebo seminářích konajících se po dobu veletrhu
  • možnost, udělat si na jednom místě přehled o konkurenci a jejích službách či produktech

Proti:

  • nutná finanční investice
  • potřeba vyčlenit zaměstnance, kteří budou po dobu veletrhu na stánku, což může zvláště u nejmenších firem zasáhnout do jejího každodenního fungování
  • riziko, že prezentace na veletrhu nesplní očekávání, a to například i z důvodů, které sám podnikatel neovlivní nebo ovlivní jen částečně – například špatná propagace veletrhu, nezájem zákazníků apod.

Některé veletrhy se mění, záleží na oboru

Zhoršená ekonomická situace nutí firmy vynakládat efektivněji také své finanční prostředky věnované na marketing. Od účasti na veletrhu, a to i tuzemském, si proto slibují hlavně uzavřené kontrakty. To je konkrétní a jasně měřitelný výsledek prezentace na veletrhu. Priority firem mohou proměnit i samotný veletrh. Firmy od veletrhů požadují větší zaměření na business a méně show, proto se častěji volí čistě B2B prezentace bez možnosti vstupu pro širokou veřejnost. Z veletrhů také například zmizely společenské večery.  - zdroj: Moderní řízení

Doporučujeme navštívit

Velmi dobré 8.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist